onsdag 14 oktober 2009

Föreläsning om Spastisk Diplegi

Imorgon är det Mångfaldsdagen 2009.

Av den anledningen bjuder Lectia in till en rad föreläsningar kring just mångfald. Jag har anmält mig till en föreläsning av Hanna Edman, hon lever med CP-skadan Spastisk Diplegi precis som jag själv. Det ska bli väldigt intressant och spännande att höra hennes tankar om hennes liv som CP-skadad!

Jag har aldrig mött eller lyssnat på någon som lever med min typ av skada nämligen. Undrar var likheterna och olikheterna kommer ligga. Hoppas och tror attjag kommer att bli väldigt glad och inspirerad av föreläsningen.
Rubriken på Hannas föreläsning är; "Ett hinder, tusen möjligheter"
vilket i alla fall ger förhoppningar om en givande föreläsning enligt mig.

Läs mer här: http://www.lectia.se/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=220

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar