onsdag 2 december 2009

Vilken väg tar vi i labyrinten?

Imorgon ska jag gå på SACO-mässan och fundera på hur jag vill plugga vidare i framtiden.
Alla har vi drömmar och förhoppningar, men hur tänker den som måste ta hänsyn till speciella behov?
Hur vet du att du kan få det stöd och vägledning du möjligen behöver under dina studier?
Jag är hoppfull och tror att jag kommer hitta något bra och stimulerande att syssla med i framtiden. Men vägen dit är lång och kantad av en mängd beslut och utmaningar.

Vore bra att ha ett tydligt mål att sträva mot, men ett definitivt mål finns inte. Däremot en dröm att på något sätt få utveckla mitt skrivande. Ord har alltid varit en drivkraft för mig som jag vill använda mer än idag i mina möten med människor. Jag ska kämpa och hoppas få det stöd jag kommer att behöva i framtiden, imorgon går jag in i labyrinten och hoppas komma ut något klokare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar