lördag 5 december 2009

Mässan om framtiden

Vet inte om jag blev så mycket klokare i torsdags på mässan, men jag var där och besökte många montrar och inspirerades till många kurser. Exakt ett halvår innan gymnasiet är ett avslutat kapitel började jag utforska nästa kapitel i livets bok.

De skolor jag pratade med verkade positiva utbildningtill det stöd jag omedelbart vet att jag kommer att behöva i mina fortsatta studier, vilket känns väldigt bra. Lyssnade på två väldigt bra föreläsningar under dagen, de handlade om studieteknik och konsten att välja rätt utbildning.

Att inte lita på att slumpen och tillfälligheter bär dig dit du vill. Istället ska du rannsaka dig själv och se vad du passar till, då blir utbildningen roligare. Svårt men säkert nyttigt.

Är dock glad att jag har ett halvår kvar på gymnasiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar